ZŠ a MŠ J. Š. Baara

Náplň práce školního psychologa

  • Participace na provádění zápisu do 1. ročníků základní školy
  • Realizace screeningů, anket a dotazníků ve škole
  • Příprava, vyhodnocování a zpracovávání výsledků depistáží žáků se specifickými poruchami učení a žáků nadaných
  • Příprava individuálních psychodiagnostických činností s žáky s výukovými a výchovnými problémy, s mimořádným nadáním, rizikovým chováním apod., vyhodnocování a interpretace výsledků psychologických vyšetření, zpracovávání psychologických zpráv o žácích
  • Příprava, vyhodnocování a interpretace diagnostických činností zaměřených na zjišťování sociálního klimatu ve třídách
  • Příprava screeningů, anket a dotazníků ve škole, vyhodnocování, zpracovávání a analýza jejich výsledků
  • Péče o integrované žáky
  • Poskytování služeb psychologického poradenství (včetně psychoterapie) žákům s rizikovým chováním, žákům s výukovými a výchovnými problémy a v osobních problémech žáků
  • Realizace krizových intervencí pro žáky a poskytování služeb psychologického poradenství zaměřených na zpracování krize
  • Poskytování psychologických služeb žákům v oblasti kariérového poradenství
  • Společné konzultace se žáky a rodiči v rámci péče o integrované žáky a poskytování služeb psychologického poradenství žákům s rizikovým chováním, žákům s výukovými a výchovnými problémy a v osobních problémech žáků
  • Společné konzultace se žáky a rodiči zaměřené na kariérové poradenství
  • Skupinová a individuální práce se žáky zaměřená na techniky a hygienu učení
  • Skupinová práce se žáky zaměřená na osobní rozvoj žáků
  • Skupinová terapeutická práce se žáky
  • Skupinová a komunitní práce se žáky
  • Participace na vedení preventivních programů pro třídy ve spolupráci s třídními učiteli
  • Pomoc při realizaci aktivit se žáky zaměřených na řešení multikulturní problematiky ve škole
  • Metodická pomoc pedagogům při sestavování individuálních vzdělávacích plánů pro integrované žáky
  • Příprava konzultací, poradenského a psychoterapeutického vedení žáků s rizikovým chováním, žákům s výukovými a výchovnými problémy a v osobních problémech žáků, vyhodnocování výsledků individuální případové práce s těmito žáky
  • Vyhodnocování realizovaných krizových intervencí pro žáky, příprava konzultací zaměřených na zpracování krize a vyhodnocování výsledků této práce
  • Příprava a vyhodnocování výsledků psychologických činností v oblasti kariérového poradenství u žáků
  • Příprava a vyhodnocování výsledků společných konzultací se žáky a rodiči v rámci péče o integrované žáky a poskytování služeb psychologického poradenství žákům s rizikovým chováním, žákům s výukovými a výchovnými problémy a v osobních problémech žáků
  • Příprava a vyhodnocování výsledků společných konzultací se žáky a rodiči zaměřené na kariérové poradenství
  • Příprava a vyhodnocování výsledků skupinové a individuální práce se žáky zaměřené na techniky a hygienu učení
  • Příprava a vyhodnocování výsledků skupinové práce se žáky zaměřené na osobní rozvoj žáků
  • Příprava a vyhodnocování výsledků skupinové terapeutické práce se žáky
  • Příprava a vyhodnocování jednotlivých setkání a celkových výsledků skupinové a komunitní práce se žáky
  • Koordinace preventivní práce ve třídách, pomoc při přípravě a vyhodnocování výsledků preventivních programů pro třídy
  • Příprava podpůrných programů pro oblast spolupráce třídního učitele se třídou, vyhodnocování šetření
  • Pomoc při přípravě a vyhodnocování výsledků aktivit zaměřených na řešení multikulturní problematiky ve škole
  • Administrativa, dokumentace
  • Participace na přípravě přijímacího řízení na střední/vysoké škole